Přejít k obsahu

Publikace



What kind of support did the faculty receive during emergency distance education at universities?

Citace:
BENEŠOVÁ, L. HOKROVÁ, Z. CHEJLAVA, V. MENTLÍK, P. PRUNER, T. ROHLÍKOVÁ, L. TOPINKA, J. VEJVODOVÁ, J. What kind of support did the faculty receive during emergency distance education at universities?. In Daniela, L.Visvizi, A. Remote Learning in Times of Pandemic : Issues, Implications and Best Practice. London : Routledge, 2022, s. 130-147. ISBN: 978-0-367-76570-5
Druh: KAPITOLA V KNIZE
Jazyk publikace: eng
Anglický název: What kind of support did the faculty receive during emergency distance education at universities?
Rok vydání: 2022
Místo konání: London
Název zdroje: Routledge
Autoři: Linda Daniela , Mgr. Lenka Benešová , Anna Visvizi , Mgr. Zlata Hokrová Ph.D. , Mgr. Viktor Chejlava , doc. RNDr. Pavel Mentlík Ph.D. , Bc. Tomáš Pruner , PhDr. Lucie Rohlíková Ph.D. , Mgr. Jan Topinka , PaedDr. Jana Vejvodová CSc. ,
Abstrakt CZ: Epidemie COVID-19 byla velkou výzvou pro katedry, které poskytují metodickou a technickou podporu e-learningu na univerzitách. Tato pracoviště se ze dne na den setkala s obrovským nárůstem požadavků a zájmu učitelů o podporu přípravy a realizace nouzového distančního vzdělávání. Z technického hlediska bylo nutné zajistit plynulý provoz platforem pro asynchronní i synchronní výuku a pomoci i úplným začátečníkům v oblasti distančního vzdělávání. Metodická podpora zahrnovala realizaci kurzů zaměřených na rychlé získání základních informací o autorské a tutoriální práci, sdílení příkladů, návodů a infografik a také osobní online konzultace. Kapitola představí příklady osvědčených postupů, nástrojů a postupů na podporu, které byly vyzkoušeny a ověřeny vysokoškolskými učiteli a které se ukázaly jako účinné. Dále bude představena případová studie implementace metodické a technické podpory na Západočeské univerzitě v Plzni. Specifické formy podpory budou představeny současně s výsledky hodnotícího výzkumu, který po šesti týdnech mimořádného stavu poskytl zpětnou vazbu k jednotlivým provedeným opatřením. Výsledky ukazují, že učitelé oceňují zejména dostatek aktuálních pokynů pro různé platformy, rychlost při poskytování podpory a osobní přístup pracovníků metodické a technické podpory.
Abstrakt EN: The COVID-19 epidemic has been a major challenge for departments that provide methodological and technical support for e-learning at universities. From day to day, these workplaces have encountered a huge increase in the requirements and interest of teachers in supporting the preparation and implementation of emergency distance education. From a technical point of view, it was necessary to ensure the smooth operation of platforms for both asynchronous and synchronous teaching, and to assist even complete beginners in the field of distance education. Methodological support included the implementation of courses aimed at quickly obtaining basic information about the authorial and tutorial work, sharing examples, instructions, and infographics, as well as personal online consultations. The chapter will present examples of good practice, tools, and procedures in support that have been tried and tested by university teachers, and have proved effective. Furthermore, a case study of the implementation of methodological and technical support at the University of West Bohemia in Pilsen will be presented. Specific forms of support will be presented at the same time as the results of the evaluation research which, after six weeks of a state of emergency, have provided feedback on the individual measures implemented. The results show that teachers especially appreciate enough up-to-date instructions for various platforms, speed in providing support, and the personal approach of methodological and technical support staff.
Klíčová slova

Zpět

Patička