Přejít k obsahu

TÉMATA DIPLOMOVÝCH PRACÍ 

pro 1. ročník NMgr. studia oboru HV a 4. ročník studia Učitelství 1. stupně ZŠ v ak. roce 2023/2024

Mgr. Vít Aschenbrenner, Ph.D.

1/ Mezinárodní hudební festival J. C. F. Fischera a jeho význam v oblasti tzv. poučené interpretace staré hudby“ v jihozápadních Čechách

2/ František Xaver Brixi a jeho kompozice na kůru klatovského kostela. Spartace vybrané kompozice

3/ Pěvecký sbor Nová Česká píseň a jeho místo v hudebním životě jihozápadních Čech na přelomu druhého a třetího tisíciletí

4/ Pro 1.st.: Pěvecké sbory při ZUŠ Přeštice a jejich význam pro rozvoji dětské hudebnosti

5/ Pro 1.st.: Dětské pěvecké sbory při ZUŠ Klatovy a jejich význam pro rozvoji dětské hudebnosti

6/ Pro 1.st.: Základní umělecká škola v [???] a její význam pro hudební kulturu regionu

Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D.

  1. Skladby pro společenské příležitosti z oblasti vážné hudby - přehled, historické určení, analýza
  2. Jan Slimáček - osobnost skladatele
  3. pro 1. st. ZŠ:  Prokofjevova hudební pohádka Péťa a vlk v různých zpracováních

Mgr. et Mgr. Romana Feiferlíková, Ph.D. 

1/ Lidová píseň a její místo v hudební výchově na 1.st. ZŠ
2/ Koncertní pěvecký repertoár základní umělecké školy (vlastní výběr)
3/ Významná pedagogická a umělecká osobnost konzervatoře Plzeň

 

Mgr. Galina Gvozděvskaia, Ph.D. 

1/ Muzikogram jako metoda aktivního poslechu hudby na ZŠ.

2/ Možnosti využití metody tělové perkuse na ZŠ/SŠ. 

3/ Evropské a východní metody rozvoje smyslu pro rytmus v hodinách hudební výchovy na ZŠ/SŠ.

 

Mgr. Petr Haas, Ph.D.

1/ Filmová díla, které prezentují hudební osobnost nebo událost a jejich využití
ve výuce HV

2/ Tvorba vlastního tematického plánu pro výuku HV na gymnáziích, ideálně s návrhem uplatněním digitálních technologií 

3/ pro 1.st. ZŠ: Hry na komponování, které nejsou závislé na hudebním vzdělání a mohou být založené např. využití orff. nástrojů a principech grafických partitur 

 

Doc. Miloš Kodejška, CSc.

1/ pro 1. st. ZŠ: Diagnostika hudebnosti u dětí v mladším školním věku (se zaměřením na rytmické cítění)

2/ pro 1. st. ZŠ: Etnografie a folkloristika Čechů a Moravanů žijících jako národnostní menšina v zahraničí

3/ Výzkum postojů učitelů   1. nebo 2. stupně ZŠ k současným proměnám hudebního školství v České republice

4/ Diagnostika hudebnosti u dětí staršího školního věku  

 

Doc. PaedDr. Daniela Mandysová

  1. Duchovní hudba v dětských sborech
  2. Současný významný hudební skladatel, interpret či publicista Plzeňského kraje
  3. Možnosti využití písní Petra Ebena (nebo jiného soudobého skladatele) v hudební výchově na 1. stupni ZŠ

Mgr. Roman Michálek, Ph.D. 

  1. František Kumpera - pedagog, sbormistr a skladatel (regionální téma)
  2. Hudební soubory na středních školách v ČR - současný stav, složení, motivace žáků, výsledky práce atp. 
  3. Folklórní a etnická hudba ve škole - možnosti jejího využití v hudební výchově na ZŠ (příp. gymnáziu)

 

Mgr. Ing. Veronika Růžičková, Ph.D.

1/ pro 1. st.: Porovnání současných učebnic hudební výchovy

2/ Muzejní pedagogika se zaměřením na hudbu.

3/ Instrumentální činnosti ve středoškolské hudební výchově

Doc. PaedDr. Marie Slavíková, CSc.

1/ Tvořivé hudební činnosti v (libovolném, dle vlastního výběru) ročníku základní školy.
2/ Hudební nástroje napříč kontinenty jako téma projektového vyučování na 1. stupni základní školy (zadáno)
3/ Hudebně sluchové schopnosti a jejich rozvoj v hudební výchově na 1. stupni základní školy (zadáno)

 

Prof. PhDr. MgA. Jan Vičar, CSc.

pro Hv na ZŠ a SŠ

1/ Život a dílo X... Y.... (malá monografie o dosud odborně nepojednaném významném hudebníkovi narozeném, resp. dlouhodobě působícím v Plzeňském kraji ve 20. nebo 21. století)

2/ Plzeňská léta houslisty Karla Vronského jeho syna dirigenta Petra Vronského (pramenná studie)

3/ Sbormistr a dirigent plzeňského divadla Petr Broch (1930–2009) (pramenná studie) 

4/ Václav Trojan a Plzeň (Trojanovy skladby a jejich recepce plzeňským publikem)

5/ Aplikace soundartu do receptivní hudební výchovy na střední škole

6/ Computer a soundart jako nový fenomén ve výuce hudby na ZUŠ

Pro 1. st. ZŠ

1/ Nová zvuková krajina. Možnosti využití podnětů R. Murray Schafera (Soundscape) v hudební výchově na základní škole

2/ Internetové hudební „hity“ a hudební výchova na základní škole. Funkcionální a intencionální hudební výchova u dětí 1. stupně základní školy

3/ Kantáta Terezčiny hvězdy Jana Vičara na básně Jiřího Žáčka v poslechové/hudební výchově dětí předškolního / mladšího školního věku

 

Metodické pokyny k zadání BP/DP:

  1. Komunikace nad obsahem a formou práce proběhne mezi vedoucím práce a studentem elektronicky.
    2. Student následně vloží zásady pro vypracování, literaturu (seřazenou abecedně a vygenerovanou dle "citace. com") do Podkladu pro zadání na Portál.  
  2. Vygenerovaný Podklad pro zadání kvalifikační práce v PDF student nepodepisuje, pošle jej elektronicky svému vedoucímu. Vedoucí podklady zkontroluje a v případě připomínek nechá studenta opravit.
  3. Pokud je vše správně, student zaškrtne na Portálu dopracované téma VŠKVP a vedoucí schválí zadané téma na Portálu (Témata VŠKVP)
  4. Student zašle podklad k zadání VŠKVP elektronicky vedoucí KHK feiferlo@khk.zcu.cz nejpozději do 21.1. 2024
  5. Po zajištění podpisu děkana na Zadání BP bude student vyzván sekretářkou katedry k vyzvednutí dokumentu

--------------------------------------------------------------------------

Pokyny k zadání, vypracování a odevzdání kvalifikační práce ve vyhlášce děkana č. 07/2021 vyhláška_07_2021

Termíny odevzdávání bakalářských a diplomových prací

  • Letní termín odevzdávání BP/DP – nejpozději do 13. května 2024 
  • Podzimní termín odevzdávání BP/DP – do 1. července 2023

Odevzdání kvalifikačních prací 2024

Elektronickou verzi práce včetně příloh student odevzdává přes portál, a to ve stanoveném termínu odevzdání práce (pro jarní nebo podzimní termín obhajob, viz níže). Neprodleně o tomto kroku informuje e-mailem sekretariát katedry.  Práce v tištěné podobě ( KHK: 1x kroužková vazba, 1x pevná vazba, obě bez CD s nahraným textem práce) se odevzdává sekretářce katedry, a to nejpozději do stanoveného termínu. Pro odevzdání práce je nutné se domluvit se sekretářkou katedry lkvetono@khk.zcu.cz.

Obhajoby bakalářských prací

  • Letní termín – 11. června 2024 od 8 hodin (časový harmonogram bude rozeslán studentům) 
  • Podzimní termín – 3. září 2024  

Obhajoby diplomových prací

  • Letní termín – 11. června 2024 od 8 hodin (časový harmonogram bude rozeslán studentům) 
  • Podzimní termín – 3. září 2024  

Témata bakalářských prací 2021/2022   

Témata diplomových prací 2021/2022

Témata bakalářských prací 2020/2021

Témata diplomových prací 2019/2020

Témata bakalářských prací 2019/2020

Patička