Přejít k obsahu

Publikace



Cuisenairovy hranolky ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy

Citace:
PĚCHOUČKOVÁ, Š. ., HONZÍK, L. . Cuisenairovy hranolky ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy. Inovace a technologie ve vzdělávání, 2020, roč. 2020, č. 2, s. 28-32. ISSN: 2571-2519
Druh: ČLÁNEK
Jazyk publikace: cze
Anglický název: Cuisenaire rods in primary school mathematics education
Rok vydání: 2020
Autoři: PhDr. Šárka Pěchoučková Ph.D. , PhDr. Lukáš Honzík Ph.D. ,
Abstrakt CZ: Žáci na 1. stupni základní školy se nacházejí ve stádiu konkrétních operací. Proto je třeba, aby nové matematické poznatky získávali prostřednictvím vizuálního vnímání, tedy na základě znázornění nebo manipulace. Vhodnou pomůckou k manipulaci jsou Cuisenairovy hranolky, které můžeme využít při porovnávání čísel a znázorňování základních matematických operací.
Abstrakt EN: Primary school children find themselves in the concrete operational stage. Thus, it is desirable for them to gain new knowledge by the means of visual perception, that is, through illustration or manipulation. Cuisenaire rods are a suitable tool for manipulation as they can be used for number comparison and the illustration of elementary mathematical operations.
Klíčová slova

Zpět

Patička