Přejít k obsahu

Publikace

viz původní stránky katedry:

http://kof.zcu.cz/vusc/pc/


Nekonvenční využití digitálních technologií v distanční výuce na vysoké škole

Citace:
HONZÍKOVÁ, J. AICHINGER, D. KROTKÝ, J. BAJTOŠ, J. Nekonvenční využití digitálních technologií v distanční výuce na vysoké škole. Olomouc, 2021.
Druh: PŘEDNÁŠKA, POSTER
Jazyk publikace: cze
Anglický název: Unconventional use of Digital Technologies in Distance Learning at the University
Rok vydání: 2021
Místo konání: Olomouc
Autoři: prof. PaedDr. Jarmila Honzíková Ph.D. , Mgr. Daniel Aichinger Ph.D. , Mgr. Jan Krotký Ph.D. , Prof. Ing. Ján Bajtoš CSc., Ph.D.
Abstrakt CZ: Příspěvek autorů se zabývá plagiátorstvím a podváděním při ověřování znalostí při studiu na vysoké škole. Autoři charakterizují nové metody podvádění s ohledem na vývoj technologií. Výzkumné šetření zjišťuje míru podvodného jednání mezi zkoušením prezenčním způsobem a online způsobem, které je momentálně vynuceno epidemiologickými opatřeními kolem nemoci COVID-19. Jedním z výsledků je, že výzkum na skupině budoucích učitelů 1. stupně ZŠ a mateřských škol ukazuje vyšší míru podvádění při ústním online zkoušení než v případě písemných testů. Ke sběru dat je využita anonymní dotazníková metoda.
Abstrakt EN: The authors' contribution deals with plagiarism and cheating in verifying knowledge while studying at university. The authors characterize new methods of cheating with regard to the development of technology. The research investigates the level of fraud between online and online testing, which is currently enforced by epidemiological measures around COVID-19. One result is that research on a group of future teachers primary school and kindergarten shows a higher rate of cheating in oral online examinations than in the case of written tests. An anonymous questionnaire method is used to collect data.
Klíčová slova

Zpět

Patička