Přejít k obsahu

Aktuality

Sekretariát KPS - dovolená:


Vyhlášená témata BP a DP z psychologie pro AR 2023/2024


                                           plakát nové předměty                             

KPS doporučuje zápis těchto předmětů:

KPS/ADUC

KPS/APS

KPS/DEPI

KPS/PSKRE

KPS/SKMG

Jsou do praxe a jsou zajímavé.

  • KPS/ADUCAutodiagnostika učitele – Jak se jako učitel co nejlépe naučit reflektovat svou práci, své žáky a sebe.

Cílem předmětu je rozvíjet účinnou sebereflexi jako cestu k efektivní edukaci., osvojit si obecné principy autodiagnostiky pro budoucího učitele, zaměřit se na rozvíjení schopnosti studentů reflektovat vlastní pedagogickou činnost, analyzovat ji, interpretovat, hodnotit ve vztahu k zamýšleným cílům a přemýšlet nad jejími důsledky.
Prostřednictvím psychodidaktické analýzy vybraných výukových situací a s oporou o znalosti studentů metodiky 3A z předmětů Základy reflexe a hodnocení kvality výuky (KPG/ZRHV) a Reflexe a hodnocení kvality výuky (KPG/RHV) získají studenti dovednost reflektovat výuku tak, aby rozuměli smyslu účinné reflexe a sebereflexe v učitelském povolání.
Při reflektování a autodiagnostice bude kladen důraz na využívání rámce profesních kvalit učitele (více viz v kurzu KPS/ADUC v Moodle). Kurz KPS/ADUC vychází ze sylabu předmětu, avšak témata předmětu nabízí v upravené podobě s důrazem na aplikační rovinu v 8 kapitolách (tématech kurzu). Kurz je zaměřen na činnostní pojetí s důrazem v oblasti reflexe, autodiagnostiky a (auto)evaluace budoucího učitele.
Hlavní důraz je kladen na propojování praxe s teorií, na praktické zkušenosti studentů, jež jsou východiskem pro jejich učební proces a reflexi edukačních situací (s využitím metody ALACT).
Předmět KPS/ADUC směřuje k hledání souvztažností mezi psychologickou a oborově-didaktickou tematikou reflexe edukačních situací.

  • KPS/APSAnalýza pedagogických situací v psychologickém kontextu – Jak může psychologie pomoci navrhovat, realizovat a reflektovat výuku tak, aby byla ušitá žákům a třídě „na míru“

Cílem předmětu je vybavit studenta teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi pro rozvoj a ukotvení funkčních kompetencí učitele. Na základě absolvovaných náslechových a blokových praxí bude student schopen detekovat a následně analyzovat klíčová místa pedagogické situace z psychologického kontextu. Díky sebereflexi a znalostí z teorie psychologie i praxe bude schopen navrhovat funkční alterace z psychologického hlediska tak, aby byl naplněn edukační cíl výukové jednotky.

  • KPS/DEPIDítě s epilepsií v prostředí školy – Jak se cítí a co prožívá dítě s epilepsií ve škole.

Předmět se zabývá problematikou dítěte s epilepsií v prostředí školy, rovněž se zaměřuje na působení jednotlivých aktérů z řad rodičů, učitelů a spolužáků, kteří se významným způsobem podílejí na psychosociálním vývoji žáka s epilepsií. Vymezuje podstatu samotné epilepsie, jednotlivé druhy epilepsií a epileptických záchvatů. Věnuje se jednotlivým tématům jako je sebepojetí školní úspěšnosti, klima školní třídy, kvalita života dětí s epilepsií a to ve světle nejnovějších výzkumných poznatků z českého prostředí, tak i zahraniční literatury. Zvláštní pozornost je věnována přístupu učitelů, rodičů k žákovi s epilepsií a rovněž vdávacím intervencím, které se jeví jako účinná cestka ke snižování stigmatu souvisejícího s daným onemocněním.

  • KPS/PSKREPsychologie kreativity – Jak objevit v sobě kreativitu a používat ji ve výuce a v životě.

Cílem předmětu je seznámit se s pojmem kreativita a pochopit význam rozvíjení kreativity jedince.

  • KPS/SKMGŠkolský management – Jak vidí školu a fungování školy inspektor ČŠI.

Studenti získají ucelený pohled na řízení školy z legislativního i procesního hlediska. Budou se orientovat v základních pojmech, dokumentech a procesech řízení školy.

Podrobné informace  o předmětech se dozvíte na Portálu ZČU.


                                                                        psy.por

....

Patička