Přehled publikací
Zpět
Tvořivost a otevřená mysl. Základní kompetence učitelek a učitelů preprimárního a primárního vzdělávání
Citace: |
UHL SKŘIVANOVÁ, V.; PLÍHALOVÁ, M.; HAVLÍČEK, J.; RŮŽIČKOVÁ, V. Tvořivost a otevřená mysl. Základní kompetence učitelek a učitelů preprimárního a primárního vzdělávání. Plzeň, 2023.Proměny vzdělávání.
|
---|---|
Druh: | PŘEDNÁŠKA, POSTER |
Jazyk publikace: | cze |
Rok vydání: | 2023 |
Místo konání: | Plzeň |
Autoři: | PhDr. Věra Uhl Skřivanová Ph.D. , Mgr. Monika Plíhalová , Mgr. Jakub Havlíček , Mgr. et Mgr. Ing. Veronika Růžičková Ph.D. et Ph.D. |
Abstrakt CZ: | Příspěvek vychází z projektu ?Tvořivost a otevřená mysl? (nadační fond Abakus a hnutí Otevřeno), který byl zaměřen na rozvoj tvořivosti studujících učitelství 1. stupně a MŠ na základě výtvarných a hudebních činností. Studující šablonovitě opakují vyučovací postupy a metody předchozích učitelských generací. Umělecké obory nabízí oproštění od schematických návyků prostřednictvím tvořivých činností, humorných a zážitkových aktivit. Zorganizovali jsme kreativní workshopy s cílem podpořit divergentní myšlení studujících a jejich schopnost nacházet inovativní řešení problému, připravili jsme a ověřili interaktivní didaktické kurzy Moodle. V rámci kvalitativní výzkumné sondy jsme pomocí otevřeného kódování analyzovali projevy a metody umělecké tvořivosti v rámci videosekvencí. Výzkumné výsledky jsme využili k sestavení slovníčku tvořivosti a inovaci didaktických příprav na výuku. Tvořivost a otevřenost myšlení chápeme jako předpoklad psychologických a pedagogických kompetencí budoucích pedagogů. |
Klíčová slova |
Zpět