Přejít k obsahu

Přehled publikací



Člen redakční rady odborného časopisu Výtvarná výchova

Citace:
UHL SKŘIVANOVÁ, V. Člen redakční rady odborného časopisu Výtvarná výchova. 2023. ISSN1210-3691.
Druh: DALŠÍ AKTIVITY
Jazyk publikace: cze
Anglický název: Member of the editorial board of the professional journal Art Education
Rok vydání: 2023
Autoři: PhDr. Věra Uhl Skřivanová Ph.D.
Abstrakt CZ: Profil časopisu Časopis Výtvarná výchova: časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní je vědeckým recenzovaným časopisem, který navazuje na svou oborově didaktickou tradici. Zaměřuje se na aktuální problematiku uměleckého vzdělávání v mezinárodním a mezioborovém kontextu, výtvarnou pedagogiku v teorii i školní praxi, pedagogický výzkum, ale také vizuální studia a gramotnost v edukačních kontextech. Časopis je určen výtvarným pedagogům, didaktikům expresivních oborů, doktorandům a studujícím pedagogiky umění, lektorům v galeriích a muzejním pedagogům, teoretikům umění a vizuální kultury, kulturní antropologie, odborníkům a tvůrcům působícím v oblasti vizuálních a mediálních studií i odborníkům v oblasti tvorby kurikula a vzdělávací politiky apod. Cílem časopisu je podílet se na vytváření soudobého oborově didaktického diskurzu v širších sociokulturních, historických i komparativních kontextech. Přispívat k dialogu mezi teorií a praxí výtvarné výchovy a rozvíjet interdisciplinární přístupy a umělecko-pedagogické myšlení. Časopis Výtvarná výchova vychází dvakrát ročně ve dvou dvoučíslech. Nabízí publikační příležitost nejen renomovaným autorům, ale i studentům doktorských studijních programů nebo autorům z praxe. Přijímá odborné studie, diskuze, zprávy či recenze. Časopis Výtvarná výchova byl Radou pro výzkum, vývoj a inovace zařazen na Seznam recenzovaných neimpaktovaných periodik vydávaných v České republice.
Abstrakt EN: Journal profile The Journal of Art Education: a journal for art and general aesthetic education in and out of school is a scientific peer-reviewed journal that continues its didactic tradition. It focuses on current issues in art education in international and interdisciplinary contexts, art pedagogy in theory and school practice, pedagogical research, as well as visual studies and literacy in educational contexts. The journal is intended for art educators, didacticians of expressive disciplines, doctoral students and students of art pedagogy, gallery and museum educators, theorists of art and visual culture, cultural anthropology, professionals and artists working in the field of visual and media studies, as well as professionals in curriculum development and educational policy, etc. The aim of the journal is to contribute to the creation of contemporary disciplinary and didactic discourse in broader socio-cultural, historical and comparative contexts. To contribute to the dialogue between the theory and practice of art education and to develop interdisciplinary approaches and art-pedagogical thinking. The journal Art Education is published twice a year in two issues. It offers publishing opportunities not only to renowned authors, but also to doctoral students or practitioners. It accepts scholarly studies, discussions, reports or reviews. The Journal of Art Education has been included by the Council for Research, Development and Innovation in the List of peer-reviewed non-impacted periodicals published in the Czech Republic.
Klíčová slova

Zpět

Patička