Přejít k obsahu

Publikace



Rozvoj technické gramotnosti za pomocí počítačem řízených strojů

Citace:
SIMBARTL, P. ., HONZÍKOVÁ, J. ., KROTKÝ, J. . Rozvoj technické gramotnosti za pomocí počítačem řízených strojů. Trendy ve vzdělávání, 2020, roč. 13, č. 1, s. 35-42. ISSN: 1805-8949
Druh: ČLÁNEK
Jazyk publikace: cze
Anglický název: Development of technical literacy by computer-controlled machines
Rok vydání: 2020
Autoři: PhDr. Petr Simbartl Ph.D. , prof. PaedDr. Jarmila Honzíková Ph.D. , Mgr. Jan Krotký Ph.D.
Abstrakt CZ: Příspěvek se zabývá použitím 3D tiskáren a laserového plotteru na ZŠ. Diskutují se zde možnosti využití a problematika spojená se samotným využíváním těchto zařízení. Cena těchto technologií se snižuje a je tak snadněji dostupná pro základní školy. Využití zařízení nebrání ani RVP a celé je to začleněné do STEM či STEAM vzdělávání. Z pilotáže se zjistilo, že po krátkém zaškolení nedělá dětem problém vytvoření 3D objektu v základním programu pro 3D grafiku. Tyto počítačem řízené stroje nabízí tak pro ZŠ velmi dobré mezipředmětové propojení. Každý z těchto přístrojů má však svá specifika při používání, na která v příspěvku upozorňujeme.
Abstrakt EN: The article describes the use of 3D printers and laser plotter at elementary school. There are discussed possibilities of use and issues related to the actual use of these devices. The cost of these technologies is falling down, making it easier for elementary schools to afford it. RVP does not prevent to use it and a whole it is integrated into STEM or STEAM education. The piloting showed that children do not have a problem, after a short training, to create a 3D object in the basic program for 3D graphics. These computer-controlled machines offer also very good cross-curricular interconnection for elementary schools. However, each of these devices has its own specifics in use, which are highlighted in the article.
Klíčová slova

Zpět

Patička