Přejít k obsahu

Plan

General time table

Wednesday
15.6.2011
10:00 – 12:00
13:00
13:30 – 18:30
19:30
registration of participants
opening of the conference
plenary lecture, sessions
cultural program
Thursday
16.6.2011
9:00 – 13:00
14:00 – 19:00
20:00
sessions
trip, excursion
social evening
Friday
17.6.2011
9:00 – 13:00
13:00
sessions
closing of the konference
Program jednání v jednotlivých sekcích
Termín
Čas
Obsah
Předsedající
Středa
15. 6. 2011
13:30 – 15:00
15:30 – 16:30
16:45 – 18:00
A1
A2
Postery
  • Prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc.
  • Prof. Ing. Karel Kolář, CSc.

Čtvrtek
16. 6. 2011
8:30 – 10:00
B
D
C1
E1
  • Prof. dr hab. Jan Rajmund Paśko
  • Prof. RNDr. Miroslav Prokša, Ph.D.
  • Prof. PhDr. Ĺubomír Held, CSc.
  • Doc. PaedDr. Dana Kričfaluši, CSc.
10:30 – 11:45
Pátek
17. 6. 2011
9:00 – 10:30
C2
E2
F
G
  • Doc. RNDr. Marie Solárová, Ph.D.
  • Prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D.
  • Doc. RNDr. Jarmila Kmeťová, Ph.D.
  • Doc. Mgr. Václav Richtr, CSc.
11:00 – 12:00
Detailní program konference
Organizátoři konference si vyhrazují právo na operativní změny programu.
Středa 15. 6. 2011
13:00 – 13:30 Zahájení konference – aula (VC 301)
Prof. Ing. Milan Kraitr, CSc., zástupce ZČU
13:30 – 15:00 Plenární přednášky A1 – aula (VC 301)
Předsedající: Prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc.
13:30 – 14:00 Martin Bílek
Virtualizace ve všeobecném chemickém vzdělávání: Příležitosti a rizika
14:00 – 14:30 Ľubomír Held
Charakter výskumného problému, struktura učebných úloh a klasifikácia pokusov v teórii chemického vzdelávania
14:30 – 15:00 Jan Rajmund Paśko
Monitorovanie blędów popelniane w procesie edukaci chemicznej, które czynią chemię trudnym przedmiotem
15:00 – 15:30 Přestávka
Předsedající: Prof. Ing. Karel Kolář, CSc.
15:30 – 16.00 Miroslav Prokša
Qou vadis, školský chemický pokus?
16:00 – 16:30 Milan Kraitr, Václav Richtr, Vladimír Sirotek
Regionální aspekty výuky chemie – využití historie výroby kyseliny sírové na Plzeňsku
16:45 – 18:00 Prezentace posterů – vstupní vestibul
Sekce B
· Paweł Cieśla, Małgorzata Nodzyńska, Jan Rajmund Paśko
Wstępne badania nad wyobrażeniem struktury mikroświata u uczniów IV klasy szkoły podstawowej
· Katarzyna Koczwara, Małgorzata Nodzyńska
Wykorzystanie różnych metod nauczania na lekcjach chemii wśród uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
· Mária Linkešová, Monika Worobelová
Funkčné technologické modely historických výrobných zariadení a ich didaktické využitie – 1. Šachtová pec na výrobu železa
· Zuzana Mokrá, Hana Cídlová
Beketovova řada a spektrochemická řada ligandů jako modely slovně popsaných algoritmů v chemii
· Jana Prášilová, Jiří Kameníček
Výroba cukru – souvislosti s obecnými fyzikálními a chemickými principy
Sekce C
· Bożena Karawajczyk
Wdrażanie przyszłych nauczycieli chemii do korzystania z laboratoryjnej metody problemowej
· Renata Šulcová, Barbora Zákostelná
Projekt 5P – zdroj dalšího vzdělávání učitelů chemie
Sekce D
· Jan Koťuha, Jan Hrdlička, Václav Richtr
Elektrochemické přeměny organických látek
· Monika Mĺkva, Zuzana Beníčková, Zuzana Slivová, Ján Slanicay, Ľubomír Held
Magic Show with an Element of Difference
· Michala Polívková, Simona Hybelbauerová
Experimenty na SŠ zaměřené na chromatografii – přírodní látky
· Milan Šmídl
Chemické experimenty s environmentální tematikou
· Markéta Vojtajová, Václav Richtr
Racionalizace laboratorních cvičení z organické chemie
Sekce E
· Hana Cídlová, Barbora Kohoutková, Petra Křivánková, Barbora Valová
Historie chemie – tvorba stujního materiálu
· Silvia Jakabová, Imrich Jakab, Alžbeta Hegedűsová, Ondrej Hegedűs,
UV-VIS spektrometria formou multimédia
· Ivona Paveleková, Viera Peterková
Hodnotenie efektivity e-learningu vo vyučovaní chemických disciplín
· Andrzej Persona, Tomasz Gęca, Marek Persona
Computer Aided Classes Prediction of Bioaccumulation and Biodegradation of Chosen Group of Compounds from Their Structure in Respect to Their Toxicological Action
· Viera Peterková, Ivona Paveleková
Možnosti využitia elektronických testov vo vyučovaní chémie
Sekce F
· Małgorzata Czaja, Bożena Karawajczyk, Marek Kwiatkowski
Zbiór zadań jako środek dydaktyczny w edukacji chemicznej
· Barbora Valová, Hana Cídlová
Vysokoškolské učebnice obecné chemie v knihovnách České republiky
Sekce G
· Jana Chmurová
Ovplyvňuje typ školy postoj k stravovaniu?
· Iveta Juricová
Smerovanie primárneho prírodovedného vzdelávania ako základ pre chemické vzdelávanie na druhom stupni základných škôl
· Marta Kuhnová
Is the Model of Educational Reconstruction Suitable for Creating Educational Materials in the Field of Energy Education?
· Júlia Miklovičová
Concept of Substance and Its Changes in the History of Science and Forming of This Concept by Primary School Students
· Adam Musioł, Ryszard Gmoch
Unresponsiveness in Pedagogical Research
Kulturní program– aula (VC301)
19:30 – 20:00 Folklorní okénko z Chodska a Plzeňska (Václav Švík – dudy, zpěv)
20:00 Setkání při víně
Večerní procházka historickým centrem Plzně
Čtvrtek 16. 6. 2011
8:30 – 11:45 Jednání v sekcích
B Cíle, obsah a metody výuky chemie na základní a střední škole
8:30 – 10:00 Sekce B – aula (VC301)
Předsedající: Prof. dr hab. Jan Rajmund Paśko
8:30 – 8:45 Agnieszka Kamińska-Ostęp, Zofia Jolanta Kloc
Wzbunzanie zainteresowań chemią porzez ukazywanie użyteczności wiedzy chemicznej w życiu codziennym
8:45 – 9:00 Małgorzata Nodzyńska
Badania nad wyobrażeniami uczniów dotyczących budowy atomu
9:00 – 9:15 Jarosław W. Dymara
Rola zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych w rozwijaniu zainteresowań chemią
9:15 – 9:30 Agnieszka Kamińska-Ostęp
Praca własna ucznia jako forma indywidualizacji kształcenia chemicznego
9:30 – 9:45 Jitka Kloučková, Renata Šulcová
Pracovní listy s environmentální tematikou jako prostředek aktivního chemického vzdělávání
9:45 – 10:00 Martin Konečný, Eva Trnová
Jak posilovat zájem žáků o chemii na ZŠ
10:00 – 10:30 Přestávka
E ICT v přípravě učitelů chemie a ve výuce chemie
10:30 – 12:00 Sekce E1 – aula (VC301)
Předsedající: Doc. PaedDr. Dana Kričfaluši, CSc.
10:30 – 10:45 Petr Šmejkal, Jan Břížďala
Chemické nádobí a pomůcky jako stereoskopický záznam – tvorba a reakce žáků a učitelů
10:45 – 11:00 Martina Vašíčková, Marta Klečková
Výuka chemie a ICT
11:00 – 11:15 Małgorzata Nodzyńska, Paweł Cieśla
Koncepcja chemicznych wirtualnych kół naukowych
11:15 – 11:30 Jaroslav Hrubý, Martin Bílek
Flashové animace a simulace jako podpůrný nástroj školního chemického experimentu na základní škole
11:30 – 11:45 Luděk Jančář, Irena Jančářová, Alice Náplavová
Víno – multimediální výukový systém
11:45 Vystoupení sponzorů – aula (VC 301)
D Experiment ve výuce chemie
8:30 – 10:00 Sekce D – posluchárnaVC105
Předsedající: Prof. RNDr. Miroslav Prokša, Ph.D.
8:30 – 8:45 Stanislava Bubíková, Marta Klečková
Chemický experiment na základní škole
8:45 – 9:00 Václav Richtr, Milan Kraitr, Jitka Štrofová
Atraktivita jako významný prvek reálného chemického experimentu
9:00 – 9:15 Eva Trnová
Efektivnost výuky praktických činností v chemii
9:15 – 9:30 Petr Koloros
Základní chemické pojmy v experimentech
9:30 – 9:45 Andrea Barešová, Jan Čermák, Karel Myška, Karel Kolář
Syntéza amidů – prezentace vlivu reakčních podmínek
9:45 – 10:00 Jiří Šibor, Marek Seifer, Miloš Halúzka
Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie)
10:00 – 10:30 Přestávka
C Cíle, obsah, metody a organizace pregraduální a postgraduální přípravy učitelů chemie
10:30 – 11:45 Sekce C1 – posluchárnaVC105
Předsedající: Prof. PhDr. Ľubomír Held, CSc.
10:30 – 10:45 Hana Cídlová, Hana Čtrnáctová, Zuzana Mokrá
Dovednosti v chemii a jejich aplikace
10:45 – 11:00 Helena Klímová, Renata Šulcová
Strukturovaná didaktika chemie jako součást přípravy učitelů na PřF UK v Praze
11:00 – 11:15 Jarmila Kmeťová
Stav a perspektívy pregraduálnej prípravy učiteľov chémie na Slovensku
11:15 – 11:30 Marie Solárová
Pregraduální příprava učitelů chemie k mediální výchově
11:30 – 11:45 Danica Melicherčíková, Milan Melicherčík, Renata Bellová
Pohľad na chemickú vzdelanosť študentov učiteľstva prírodovedných predmetov
11:45 Vystoupení sponzorů – aula (VC 301)
12:00 – 14:00 OBĚD
14:00 – 18:00 EXKURZE
· Hromnické jezírko
· Pivovar Pilsner Urquell a.s., Pivovarské muzeum
20:00 společenský večer – reprezentační prostory Plzeňský Prazdroj
Pátek 17. 6. 2011
9:00 – 12:00 Jednání v sekcích
E ICT v přípravě učitelů chemie a ve výuce chemie
9:00 – 10:30 Sekce E2 – aula (VC301)
Předsedající: Prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D.
9:00 – 9:15 Veronika Machková, Martin Bílek
Evaluace webových simulátorů acidobazických titrací pro jejich efektivní využití ve výuce chemie
9:15 – 9:30 Vladimír Nápravník
E-learningový kurz pro učitele chemie Jihomoravského kraje
9:30 – 9:45 Petra Toboříková, Martin Bílek
Netradiční přístupy ke zkoumání efektivity využití interaktivní tabule ve výuce chemie na SOŠ
9:45 – 10:00 Jan Hrdlička
Editory chemických strukturních vzorců pro Linux
10:00 – 10:15 Marie Vasileská
Využití ICT v přípravě učitelů přírodních věd na hodnocení nové státní maturity
10:15 – 10:30 Zita Jenisová, Melánia Feszterová, Martin Bílek
Fotosyntéza a školský chemický experiment s využitím počítačových meracích systémov
10:30 – 11:00 Přestávka
F Tvorba, využití a hodnocení učebnic chemie
11:00 – 12:00 Sekce F – aula (VC301)
Předsedající: Doc. RNDr. Jarmila Kmeťová, Ph.D.
11:00 – 11:15 Jiří Rychtera, Martin Bílek, Jana Kubínová
Příspěvek k zabezpečování informační gramotnosti v podmínkách základní školy
11:15 – 11:30 Milan Melicherčík, Danica Melicherčíková, Alena Štetiarová
Analýza obsahu učiva o ťažkých kovoch v slovenských gymnaziálnych učebniciach chémie
11:30 – 11:45 Marie Huvarová, Marta Klečková
Nejpoužívanější středoškolské učebnice chemie na gymnáziích v ČR
11:45 – 12:00 Klečka Milan, Čtrnáctová Hana
Porovnání obtížnosti učebnic obecné a anorganické chemie používaných na vyšším stupni gymnázií metodou Nestlerová – Průcha - Pluskal
12:00 – 12:15 Vystoupení sponzora – firma EDUFOR s.r.o. – aula (VC 301)
C Cíle, obsah, metody a organizace pregraduální a postgraduální přípravy učitelů chemie
9:00 – 10:30 Sekce C2 – posluchárnaVC105
Předsedající: Doc. RNDr. Marie Solárová, Ph.D.
9:00 – 9:15 Jarosław W. Dymara, Agnieszka Kamińska-Ostęp, Zofia Jolanta Kloc
Rola praktik przedmiotowo-metodycznych w przygotowywaniu studentów do pracy w zawodzie nauczyciela
9:15 – 9:30 Ján Reguli, Ivana Konečná
Ako dosiahnuť, aby si vedci s verejnosťou lepšie rozumeli?
9:30 – 9:45 Vratislav Šedivec, Václav Richtr
Další možnosti experimentálního vzdělávání v přípravě budoucích učitelů chemie
9:45 – 10:00 Vladimír Sirotek
Analýza úspěšnosti studentů FPE ZČU při řešení úloh z obecné chemie a chemických výpočtů
10:00 – 10:15 Jitka Štrofová
Analýza úspěšnosti studentů FPE ZČU při řešení úloh z fyzikální chemie
10:15 – 10:30 Janusz Nowak, Ryszard Gmoch
Sprawdzanie osiągnięć z informatyki młodzieży gimnazjalnej metodą testową
10:30 – 11:00 Přestávka
G Interdisciplinární aspekty výuky chemie
11:00 – 12:00 Sekce G – posluchárnaVC105
Předsedající: Doc. Mgr. Václav Richtr, CSc.
11:00 – 11:15 Pavel Doulík, Jiří Škoda
Vybrané psychodidaktické poznatky jako inspirace (nejen) pro učitele přírodovědných předmětů
11:15 – 11:30 Dana Kričfaluši
Podpora vzdělávání v oblasti přírodovědných oborů
11:30 – 11:45 Irena Plucková
Úroveň přírodovědných znalostí studentů 1. ročníku oboru „Učitelství pro I. stupeň ZŠ“
11:45 – 12:00 Michal Šíba, Helena Klímová
Historie přírodních věd jako interdisciplinární téma ve výuce chemie
12:00 – 12:15 Vystoupení sponzora – firma EDUFOR s.r.o. – aula (VC 301)
12:30 ZÁVĚR A ZHODNOCENÍ KONFERENCE – aula (VC 301)

Patička