Přejít k obsahu

Publikace


Publikace za rok 2023

  Počet Rok
Počet titulů 36
VEČEŘOVÁ, M.; RICHTR, V. Antibiotika a jejich výroba ve výuce chemie na základní škole. Arnica, 2023, roč. 13, č. 1, s. 35-39. ISSN 1804-8366.
  Detail publikace
NODZYŃSKA-MOROŃ, MK. Do we need knowledge of chemistry in everyday life?. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
HRDLIČKA, J.; ŠRÁMOVÁ, A.; MRÁKOTA, V.; KLEČKA, M. Excursion as an important aspect in the preparation of future chemistry teachers. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; CHRZANOWSKI, M.; SIPORSKA, A. Facts and myths about radiation – based on the statements of high school students. In: ICERI2023 Proceedings. Valencia: IATED Academy, 2023, s. 2369-2376. ISBN 978-84-09-55942-8, ISSN 2340-1095.
  Detail publikace
MIKOŁAJCZYK, J.; NODZYŃSKA-MOROŃ, MK. Fieldwork in teaching biology. In: Rusek, M., Tóthová, M., Koperová, D. Project-based and other student-activation strategies and issues in science education xx. Praha: Univerzita Karlova, 2023, s. 193-203., ISSN 2695-0626.
  Detail publikace
SIPORSKA, A.; CHRZANOWSKI, M.; NODZYŃSKA-MOROŃ, MK. Matter and energy - what do preschool teachers know about it?. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
CIEŚLA, P.; SIROTEK, V.; NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; ŠRÁMOVÁ, A.; HRDLIČKA, J. Metody a techniky měření pH - od mateřské školy po vysokou školu. In Metody a techniky stanovení pH - od mateřské po vysokou školu. Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2023, s. 70-93. ISBN 978-83-8084-932-7.
  Detail publikace
RYCHTERA, J.; SIROTEK, V.; ŠTROFOVÁ, J. Monitoring aquatic environment in an aquarium and chemistry teaching. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
SIROTEK, V.; RYCHTERA, J.; ŠRÁMOVÁ, A.; KOKOŠKA, M. Motivation of teacher study students to prepare for a profession or else a foreign didactics internship. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
ŠRÁMOVÁ, A.; SVITÁKOVÁ, J. My friend Alzheimer. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
HRDLIČKA, J.; SKÁLOVÁ, N. Měření pH v přírodních vodách. Olomouc, 2023.XI. ročník Veletrhu nápadů učitelů chemie.
  Detail publikace
RUSEK, M.; BÁRTOVÁ, I.; KOPEROVÁ, D.; MACHKOVÁ, V.; SIROTEK, V.; ŠMEJKAL, P.; ŠTROFOVÁ, J. Of students and chemistry calculations: Results of three waves of research among Czech freshman chemistry teacher students. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; SIROTEK, V.; HRDLIČKA, J. Practical aspects of chemistry in the context of the necessity to survive. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia, 2023, roč. 366, č. 12, s. 7-18. ISSN 2083-7267.
  Detail publikace
SIROTEK, V.; ŠTROFOVÁ, J.; SVITÁKOVÁ, J.; KLEČKA, M. Students' skills and knowledge of pH at the different types of schools. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
RICHTR, V.; VÁŇOVÁ, A.; ŽEMLIČKA, M. TLC in the experimental preparation of future chemistry teachers. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
ŠRÁMOVÁ, A.; HRDLIČKA, J.; SVITÁKOVÁ, J. Teaching carbohydrates in lower secondary school using the TASC method. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
HRDLIČKA, J.; NODZYŃSKA-MOROŃ, MK. Teoretický úvod k měření pH. In Metody a techniky stanovení pH - od mateřské po vysokou školu. Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2023, s. 7-30. ISBN 978-83-8084-932-7.
  Detail publikace
NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; CIEŚLA, P.; SIROTEK, V.; ŠTROFOVÁ, J.; ZIMAK-PIEKARCZYK, P. Testing techniques pH and their attractiveness in chemical education. In: Rusek, M., Tóthová, M., Koperová, D. Project-based and other student-activation strategies and issues in science education xx. Praha: Univerzita Karlova, 2023, s. 144-154., ISSN 2695-0626.
  Detail publikace
ŠTROFOVÁ, J.; KLEČKA, M.; ŠÁTAVOVÁ, S. Testing the pH of water and aqueous solutions. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; SIROTEK, V. The Durability of Formal Knowledge and Its Restructuring During Lifelong Learning. In: Science and Technology Education: New Developments and Innovations. Šiauliai: Scientia Socialis, Ltd., 2023, s. 137-150. ISBN 978-609-96384-0-9.
  Detail publikace
NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; ZIMAK-PIEKARCZYK, P.; JYŻ-KUROŚ, D. The influence of alcohol models on students’ perception. In: Rusek, M., Tóthová, M., Koperová, D. Project-based and other student-activation strategies and issues in science education xx. Praha: Univerzita Karlova, 2023, s. 65-72., ISSN 2695-0626.
  Detail publikace
KOPEK-PUTAŁA, W.; NODZYŃSKA-MOROŃ, MK. The role of the teacher in adjusting educational tools in inclusive education for children from Ukraine - case study. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia, 2023, roč. 366, č. 12, s. 86-98. ISSN 2083-7267.
  Detail publikace
TURČOVÁ, A.; NAM, D.; SIROTEK, V.; NODZYŃSKA-MOROŃ, MK. The use of VR in chemistry education. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; KRUTINOVÁ, E. The use of green chemistry in experimental teaching. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
CHRZANOWSKI, M.; SIPORSKA, A.; NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; SUSZCZYŃSKA, A. Threat prevention and behavior in the face of danger - key skills of the 21st century. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; BAPROWSKA, A. Time management and the effectiveness of teaching – on the example of teaching chemistry in primary schools. In: ICERI2023 Proceedings. Valencia: IATED Academy, 2023, s. 2360-2367. ISBN 978-84-09-55942-8, ISSN 2340-1095.
  Detail publikace
NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; HRDLIČKA, J.; ŠRÁMOVÁ, A.; KLEČKA, M.; ŠTROFOVÁ, J.; SIROTEK, V. Výuka pH na různých úrovních vzdělávání. In Metody a techniky stanovení pH - od mateřské po vysokou školu. Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2023, s. 31-69. ISBN 978-83-8084-932-7.
  Detail publikace
SIROTEK, V.; CHOCHOLOUŠKOVÁ, Z.; DURAS, J. Water pH and organisms. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
RUSEK, M.; BÁRTOVÁ, I.; KOPEROVÁ, D.; MACHKOVÁ, V.; SIROTEK, V.; ŠMEJKAL, P.; ŠTROFOVÁ, J. What can we built on in the initial pre-service chemistry teacher training?. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
CHRZANOWSKI, M.; SIPORSKA, A.; NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; SIROTEK, V.; BĘBAS, P.; SCHIRMER, A.; ŚCIŚLEWSKA, P. What do you know about radioactivity and matter - how to build a good test?. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; BOČKOVÁ, V.; FLOSMAN, P.; HOLÁ, L.; HRUŠKOVÁ, V.; MÍKA, J.; MILKA, D.; PAPEŽ, V.; PÁTÝ, J.; SIBLÍKOVÁ, T.; SLOUP, D.; ZIMANOVÁ, K. Why do we teach chemistry? - considerations of future teachers. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
SIROTEK, V.; ŠÁTAVOVÁ, S. Z historie chemické symboliky a chemického názvosloví. Olomouc, 2023.XI. ročník Veletrhu nápadů učitelů chemie.
  Detail publikace
NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; CIEŚLA, P.; HRDLIČKA, J. Z pH za pan brat - od przedszkola po uniwersytet. Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2023. ISBN 978-83-8084-930-3. 122 s.
  Detail publikace
NODZYŃSKA-MOROŃ, MK.; SIROTEK, V.; CIEŚLA, P. Zkoumání atraktivity jednotlivých způsobů stanovení pH. In Metody a techniky stanovení pH - od mateřské po vysokou školu. Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2023, s. 94-116. ISBN 978-83-8084-932-7.
  Detail publikace
HRDLIČKA, J.; ŠRÁMOVÁ, A. pH and Outdoor Education - the Example of the Hromnice Lake and the Kladská Peat Bog. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace
ŠRÁMOVÁ, A.; HRDLIČKA, J. pH and outdoor education - limestone and shale Beroun. Kraków, 2023.DidSci 2023.
  Detail publikace

Patička