Přejít k obsahu

Bakalářské studijní obory: Hudba se zaměřením na vzdělávání

Typ studijního oboru: bakalářský Hudba se zaměřením na vzdělávání

Forma studia: prezenční

Charakteristika oboru:

Obor Hudba se zaměřením na vzdělávání spadá pod studijní program Specializace v pedagogice.  Hudba se zaměřením na vzdělávání lze studovat jako MAIOR, MONIR a KOMPLET. Maior = obor, ze kterého děláte přijímací zkoušku a volíte téma kvalifikační práce.  Minor = obor, ze kterého děláte přijímací zkoušku a nevolíte si téma kvalifikační práce. KOMPLET - studujete pouze předměty z oboru hudba a společný základ (povinný pro všechyn obory).

Kombinace maior a minor v bakalářském studiu

Student se hlásí ke studiu programu sdruženého typu, tzn. na studijní program maior v kombinaci se studijním programem minor (dva obory). Na oba tyto programy (maior i minor) koná přijímací zkoušku. Seznam otevíraných kombinací maior a minor je zveřejněn na webu fakulty www.fpe.zcu.cz v odkazu uchazeč a ve vyhlášce o přijímání. U vybraných studijních programů lze studovat také pouze jeden studijní program, tzv. komplet. Z programu maior se volí téma kvalifikační práce.

Vzdělávací cíle:

Absolventi prokazují znalosti a porozumění teoretickým, interpretačním a muzikologickým pojmům a metodám, znalosti a porozumění všem hudebním žánrům a jejich vývoji, žánrovým přesahům a postmoderním kombinacím jak v oblasti teoretické reflexe, tak praktického uchopení. Absolventi získají základní poznatky z dějin hudby a jejich současného stavu poznání, stejně tak v metodologii dnešního pojetí hudební historie. Jsou schopni provádět strukturální, interpretačně komparativní posouzení zadané skladby s analytickými prvky, popř. závěry, provádějí instrumentální a vokální skladby střední a vyšší střední náročnosti. Jsou schopni zaujmout kritický postoj k interpretačním a kompozičním kreacím různých stylových a žánrových zaměření a vyjadřují jejich estetický a sociologický dopad. Provádějí osvětovou a další hudebně popularizační činnost pro nejširší veřejnost. Jsou schopni samostatně vyhledávat důležité informace týkající se zkoumané problematiky, studovat odbornou literaturu, interpretovat ji a aplikovat na řešení zvoleného tématu z oblasti hudby, sepsat rozsáhlejší odborný text. Na základě apercepce hudebních kreací se vytváří odborné i vkusové postoje, které se průběžně rozvíjejí a tvarují v konfrontaci s postoji vyučujících i spolužáků. Na základě uvedeného procesu jsou schopni vyjádřit vlastní názor a aplikovat jej na řešení hudebně teoretického či praktického problému. Absolventi jsou schopni zhodnotit své komunikační dispozice a rozvíjet své komunikační dovednosti, využívat zásad techniky práce s hlasem, prostředků neverbální komunikace, shromažďovat a kriticky analyzovat informace v týmu, formulovat argumenty a veřejně prezentovat, evaluovat týmovou práci. Jsou schopni formulovat a upravovat svá odborná sdělení podle situace a zaměření. Mají kompetence v jednom ze čtyř nabízených světových jazyků na úrovní B2. Jsou schopni publikovat hudební informace i kritická stanoviska v médiích.

Profil a uplatnění absolventa – oboru Hudba se zaměřením na vzdělávání:

Cílem studia profesní zaměřenosti je příprava odborných pracovníků pro oblast hudební kultury. Systém esteticko-historických, teoretických a dovednostně-praktických disciplín je doplněn o poznatky z organizování kulturního života a aktuální problematiku hudební kultury regionu. Absolventi se mohou uplatnit jako odborníci na krajských či městských úřadech, v kulturních zařízeních, uměleckých agenturách, v kulturních rubrikách informačních médií. Získané vědomosti a praktické dovednosti ovšem vytvářejí i dobré předpoklady pro další studium v navazujících učitelských programech magisterských.

 

 

Patička