Přejít k obsahu

Publikace



TRANSFORMACE OBSAHU VE ŠKOLNÍ TŘÍDĚ: VLIV DETAILŮ VÝUKY NA STRUKTURACI ŽÁKOVSKÉ ZKUŠENOSTI AKTIVNÍM OBSAHEM

Citace:
KOHOUT, J. SLAVÍK, J. JANÍK, T. STACKE, V. KUBERSKÁ, M. KONEČNÁ, P. MASOPUST, P. FERDIÁNOVÁ, V. MENTLÍK, P. TRANSFORMACE OBSAHU VE ŠKOLNÍ TŘÍDĚ: VLIV DETAILŮ VÝUKY NA STRUKTURACI ŽÁKOVSKÉ ZKUŠENOSTI AKTIVNÍM OBSAHEM. In Sborník příspěvků XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: PEDAGOGICKÝ VÝZKUM A PROMĚNY VZDĚLÁVÁNÍ. Brno: Masarykova univerzita, 2023. s. 142-145. ISBN: 978-80-280-0359-3
Druh: STAŤ VE SBORNÍKU
Jazyk publikace: cze
Anglický název: TRANSFORMING CONTENT IN THE CLASSROOM: THE INFLUENCE OF INSTRUCTIONAL DETAILS ON THE STRUCTURING OF THE STUDENT EXPERIENCE WITH ACTIVE CONTENT
Rok vydání: 2023
Místo konání: Ústí nad Labem
Název zdroje: Masarykova univerzita
Autoři: doc. Mgr. Jiří Kohout Ph.D. , doc. PaedDr. Jan Slavík CSc. , Tomáš Janík , RNDr. Václav Stacke Ph.D. , Mgr. Markéta Kuberská Ph.D. , Petra Konečná , PhDr. Pavel Masopust Ph.D. , Věra Ferdiánová , doc. RNDr. Pavel Mentlík Ph.D. ,
Abstrakt CZ: Příspěvek navazuje na loňskou zprávu, je též zaměřen na problematiku působení učebního prostředí na kognitivní změny žákovské zkušenosti. Nyní jsme detailně zkoumali přetváření významové a logické struktury znalostí pod vlivem podnětů z učebního prostředí v návaznosti na žákovské zdůvodňování poznatků. Bylo zjištěno, že struktury znalostí u zkoumaných žáků jsou často málo stabilní a zdůvodňování poznatků je spojeno s chybami způsobenými malou hloubkou porozumění.
Abstrakt EN: The paper builds on last year?s report. It is also focused on the issue of the influence of the learning environment on the cognitive changes of the pupil?s experience. We have now examined in detail the transformation of the semantic and logical structure of knowledge in connection with the pupil?s reasoning of knowledge. It has been found that the knowledge structures are often not stable enough and the reasoning of knowledge is associated with errors due to a low depth of understanding.
Klíčová slova

Zpět

Patička