Státní závěrečné zkoušky
SZZ - Ke SZZ je vhodné si připravit na flas disku obrazový materiál ke všem otázkám.
SZZ jsou z výtvarné výchovy a vysvětlovat otázku na obraze je více než vhodné, pracujeme přeci především s vizuálními informacemi.
1) Ke každé otázce z dějin umění si vytvořte složku, do které vložíte k otázce 10-16 obrázků. Při zkoušce promítnete komisi obrázky ve složce jako ikony a zkoušející hned vidí, která díla jste si vybral. Díla vybírejte tak, aby bylo možné představit Vaše pojetí otázky. Na první pohled je toto pojetí při prezentaci děl vedle sebe zkušené komisi zřejmé. Vizuální materiál Vám značně pomůže verbalizovat otázku.
2) Obrazový materiál k otázkám didaktickým či praktickým je také vhodné si připravit. Vítané jsou příklady odučených úkolů z praxe, myšlenkové mapy dané otázky, příklady uměleckých děl, technik a vlastně cokoliv vizuálního, na čem lépe představíte názorně obsah otázky.
Bc. Výtvarná výchova a kultura se zaměřením na vzdělávání (aktuální - pro ak. rok 23/24 )
Bc. Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání - KOMPLET
Bc. KOMPLET - Autorský koncept jako základ umělecké tvorby v kontextu soudobého umění
Bc. - KOMPLET - Dějiny a teorie umění a vizuální kultury
Bc. - KOMPLET - Didaktika výtvarné výchovy a oborový výzkum
Bc. Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání - MAIOR, MINOR
Bc. MAIOR, MINOR - Autorský koncept jako základ umělecké tvorby v kontextu soudobého umění
Bc. - MAIOR, MINOR - Dějiny a teorie umění a vizuální kultury
Bc. - MAIOR, MINOR - Didaktika výtvarné výchovy a oborový výzkum
NMgr. Učitelství VV pro SŠ (aktuální - pro ak. rok 23/24 )
NMgr. - Učitelství VV pro SŠ - MAIOR, MINOR
NMgr. SS maior,minor - Didaktika a empirický výzkum ve výtvarné výchově
NMgr. SS maior,minor - Historie a teorie umění a vizuální kultury
NMgr. SS maior,minor - Umělecko-pedagogická tvorba v kontextu umění, kultury a společnosti
NMgr. - Učitelství VV pro SŠ a ZUŠ - KOMPLET
NMgr. SS komplet - Didaktika a empirický výzkum ve výtvarné výchově
NMgr. SS komplet - Historie a teorie umění a vizuální kultury
NMgr. SS komplet - Umělecko-pedagogická tvorba v kontextu umění, kultury a společnosti
NMgr. Učitelství VV pro ZŠ (aktuální - pro ak. rok 23/24)
NMgr. - Učitelství VV pro ZŠ - MAIOR, MINOR
NMgr. ZS maior,minor - Didaktika a empirický výzkum ve výtvarné výchově
NMgr. ZS maior,minor - Historie a teorie umění a vizuální kultury
NMgr. ZS maior,minor - Umělecko-pedagogická tvorba v kontextu umění, kultury a společnosti
Státní závěrečné zkoušky 2024/2025
Při státní zkoušce je požadován základní přehled o daném tématu, znalost předních tvůrců a jejich děl v širším kontextu kulturně-historických dějin Evropy. Zvláštní akcent bude kladen na znalosti základních pojmů i odborné terminologie, vývojových směrů výtvarného umění, analytických metod zkoumání uměleckého díla a výtvarných technik a v neposlední řadě na hledání vzájemných souvislostí.
Ke SZZ je vhodné si připravit na flash disku obrazový materiál ke všem otázkám. SZZ jsou z výtvarné výchovy a vysvětlovat otázku na obraze je více než vhodné, pracujeme přeci především s vizuálními informacemi. Pomocná osnova, která je součástí otázek, je pouze orientační, nikoliv závazná.
A) Ke každé otázce z dějin umění si vytvořte složku, do které vložíte k otázce 10-16 obrázků. Při zkoušce promítnete komisi obrázky ve složce jako ikony a zkoušející hned vidí, která díla jste si vybral. Díla vybírejte tak, aby bylo možné představit Vaše pojetí otázky. Na první pohled je toto pojetí při prezentaci děl vedle sebe zkušené komisi zřejmé. Vizuální materiál Vám značně pomůže verbalizovat otázku.
B) Obrazový materiál k otázkám didaktickým či praktickým je také vhodné si připravit. Vítané jsou příklady odučených úkolů z praxe, myšlenkové mapy dané otázky, příklady uměleckých děl, technik a vlastně cokoliv vizuálního, na čem lépe představíte názorně obsah otázky.
Bc. Výtvarná výchova a kultura se zaměřením na vzdělávání - KOMPLET (pro ak. rok 24/25)
Bc. - KOMPLET - Autorský koncept jako základ umělecké tvorby v kontextu soudobého umění
Bc. - KOMPLET - Dějiny a teorie umění a vizuální kultury
Bc. - KOMPLET - Didaktika výtvarné výchovy a oborový výzkum
Bc. Výtvarná výchova a kultura se zaměřením na vzdělávání - MAIOR, MINOR (pro ak. rok 24/25)
Bc. MAIOR, MINOR - Autorský koncept jako základ umělecké tvorby v kontextu soudobého umění
Bc. - MAIOR, MINOR - Dějiny a teorie umění a vizuální kultury
Bc. - MAIOR, MINOR - Didaktika výtvarné výchovy a oborový výzkum
NMgr. Učitelství VV pro SŠ - KOMPLET (pro ak. rok 24/25)
NMgr. SS komplet - Didaktika a empirický výzkum ve výtvarné výchově
NMgr. SS komplet - Historie a teorie umění a vizuální kultury
NMgr. SS komplet - Umělecko-pedagogická tvorba v kontextu umění, kultury a společnosti
NMgr. Učitelství VV pro SŠ - MAIOR, MINOR (pro ak. rok 24/25)
NMgr. SS maior,minor - Didaktika a empirický výzkum ve výtvarné výchově
NMgr. SS maior,minor - Historie a teorie umění a vizuální kultury
NMgr. SS maior,minor - Umělecko-pedagogická tvorba v kontextu umění, kultury a společnosti
NMgr. Učitelství VV pro ZŠ - MAIOR, MINOR (pro ak. rok 24/25)
NMgr. ZS maior,minor - Didaktika a empirický výzkum ve výtvarné výchově
NMgr. ZS maior,minor - Historie a teorie umění a vizuální kultury
NMgr. ZS maior,minor - Umělecko-pedagogická tvorba v kontextu umění, kultury a společnosti